Szkoła Podstawowa Im. Porucznika Pilota Franciszka Surmy w Gołkowicach
Szkoła Podstawowa im. Porucznika Pilota Franciszka Surmy w Gołkowicach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Szkoły Podstawowej w Gołkowicach, dostępnej pod adresem URL: https://www.sp-golkowice.godow.pl.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych niżej w dalszej części deklaracji.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
[treść generowana dynamicznie]
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
Osobą kontaktową jest Katarzyna Krzeszowska, zsgolkowice@op.pl
Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 32 4727644. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli:
Do szkoły można wejść od ulicy 1 Maja oraz Sobieskiego. Od strony ulicy 1 Maja istnieją dwa wejścia: główne do szkoły oraz do szatni dla uczniów. Od strony ulicy Sobieskiego istnieją dwa wejścia: do szatni dla uczniów i rodziców oraz dla interesantów i pracowników. Wejście główne znajdujące się od strony ulicy 1 Maja zaopatrzone jest w podjazd dla niepełnosprawnych.
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind:
Szkoła składa się z budynków A i B oraz dwóch sal gimnastycznych: małej i dużej. Budynek A jest budynkiem składającym się z trzech kondygnacji. W piwnicy są zlokalizowane szatnie dla klas 5-8 oraz pomieszczenia gospodarcze. Znajdują się tam też: pracownia techniki oraz salka językowa. Na parterze i pię trze zlokalizowane są sale lekcyjne. Szkoła na parterze posiada pochylnię oraz ubikację dla osób niepełnosprawnych. W części B szkoły istnieją 3 kondygnacje: piwnica z szatniami uczniów klas 1- 4, do której prowadzą schody, bez dostosowania dla osób niepełnosprawnych oraz parter i piętro. Na parterze jest łącznik do budynku A.
Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych:
Szkoła dysponuje pochylniami od przystanku autobusowego znajdującego się przed szkołą, poprzez wejście główne do budynku A oraz na korytarzu na parterze budynku A.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych:
W okolicy szkoły brak oznakowanego miejsca parkingowego dla osób niepełnosprawnych.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach:
Do budynku szkoły ma prawo wejść osoba z psem przewodnikiem/asystującym.
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online:
Osoby niesłyszące i mające trudności w komunikowaniu się, chcąc załatwić sprawę w naszej jednostce z pomocą tłumacza języka migowego zobowiązane są do zgłoszenia chęci skorzystania ze świadczenia ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się z minimum trzydniowym wyprzedzeniem oraz dokonania zgłoszenia w celu rezerwacji wizyty.