Deklaracja dostępności
Szkoła Podstawowa im. Porucznika Pilota Franciszka Surmy w Gołkowicach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://sp-golkowice.godow.pl
- Data publikacji strony internetowej: 2
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 29
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Część plików dostępne do pobrania w znanych formatach: pdf, docx, odt, ods nie są zgodne ze standardem dostępności,
- Brak treści alternatywnej dla plików niezgodnych ze standardem,
- Brak treści alternatywnej dla części plików multimedialnych opublikowanych na stronie WWW: filmów, zdjęć.
Treści nieobjęte przepisami
- Pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne ponieważ pochodzą od innych instytucji i opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w danej instytucji,
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
- Elementy statyczne strony internetowej posiadają domyślnie odpowiedni kontrast,
- Alternatywna wersja kolorystyczna ze specjalnym kontrastem dla osób słabowidzących,
- Możliwość zmiany wielkości czcionki,
- Możliwość zwiększania oraz zmniejszania odstępu między wierszami,
- Możliwość zwiększania oraz zmniejszania odstępu między paragrafami (akapitami),
- Możliwość zwiększania oraz zmniejszania odstępu między literami,
- Możliwość zwiększania oraz zmniejszania odstępu między słowami,
- Możliwość zatrzymywania, wznowienia wyświetlanych informacji w przewijanych sliderach,
- Zdjęcia i grafiki w serwisie mają alternatywne opisy, aby ich treść była dostępna dla osób niewidomych,
- Do plików multimedialnych dołączono napisy oraz audiodeskrypcję.
Skróty klawiszowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych. Obecność widocznego focusa podczas sterowania klawiaturą. Możliwość przejścia do wskazanej sekcji za pomocą mechanizmu sterowania klawiaturą, uruchamiane w pierwszej kolejności pod klawiszem tabulacji (Tabulator) po odświeżeniu strony. Pozwala na szybkie przejście do następujących sekcji strony:
- Przejście do głównego menu (Skrót klawiaturowy: ALT + 0),
- Przejście do treści (Skrót klawiaturowy: ALT + 1),
- Przejdź do mapy strony (Skrót klawiaturowy: ALT + 2),
- Uruchomienie panelu WCAG (Skrót klawiaturowy: ALT + 3),
- Przejście do wyszukiwarki (Skrót klawiaturowy: ALT + 4).
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Katarzyna Krzeszowska , spgolkowice@spgolkowice.edu.godow.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 32 472 76 44. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności. Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania. Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Opis dostępności wejścia do budynku
Do szkoły można wejść od ulicy 1 Maja oraz Staszica. Od strony ulicy 1 Maja istnieją dwa wejścia: główne do szkoły oraz do szatni dla uczniów. Od strony ulicy Staszica istnieje wejście: do szatni dla uczniów oraz wejście dla pracowników. Wejście główne znajdujące się od strony ulicy 1 Maja zaopatrzone jest w podjazd dla niepełnosprawnych.
Opis dostępności pomieszczeń, korytarzy, schodów i wind
Szkoła składa się z budynków A i B oraz dwóch sal gimnastycznych: małej i dużej. Budynek A jest budynkiem składającym się z trzech kondygnacji. W piwnicy są zlokalizowane szatnie dla klas 4-8 oraz pomieszczenia gospodarcze. Znajdują się tam też: pracownia techniki oraz salka językowa. Na parterze i piętrze zlokalizowane są sale lekcyjne. Szkoła na parterze posiada pochylnię oraz ubikację dla osób niepełnosprawnych. W części B szkoły istnieją 3 kondygnacje: piwnica z szatniami uczniów klas 1- 3, do której prowadzą schody, bez dostosowania dla osób niepełnosprawnych oraz parter i piętro. Na parterze jest łącznik do budynku A. W żadnym z budynków pomiędzy kondygnacjami nie ma wind ani podjazdów dla osób niepełnosprawnych.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
W budynku nie stosuje się udogodnień w postaci specjalnej pętli indukcyjnej wspomagającej odsłuch przez osoby słabosłyszące.
Opis dostosowań
Szkoła dysponuje pochylniami od przystanku autobusowego znajdującego się przed szkołą, poprzez wejście główne do budynku A oraz na korytarzu na parterze budynku A.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych
W pobliżu budynku znajdują się miejsca parkingowe. W okolicy szkoły brak oznakowanego miejsca parkingowego dla osób niepełnosprawnych.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach:
Do budynku szkoły ma prawo wejść osoba z psem przewodnikiem/asystującym.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Osoby niesłyszące i mające trudności w komunikowaniu się, chcąc załatwić sprawę w naszej jednostce z pomocą tłumacza języka migowego zobowiązane są do zgłoszenia chęci skorzystania ze świadczenia ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się z minimum trzydniowym wyprzedzeniem oraz dokonania zgłoszenia w celu rezerwacji wizyty.
- Koordynator ds. dostępności - Ewelina Kłosek
- kontakt telefoniczny pod nr +48 32 472 76 44
- e-mail na adres: spgolkowice@spgolkowice.edu.godow.pl
- listownie na adres: Szkoła Podstawowa im. Porucznika Pilota Franciszka Surmyw Gołkowicach, ul. 1 Maja 101A, 44-341 Gołkowice
Dodatkowe informacje znajdują się w zakładce „Język migowy” w menu O Szkole.
W naszej szkole nie zapewniamy dostępności tłumacza języka migowego za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej.
W budynkach nie ma pętli indukcyjnych.
Informacja o przedszkolu przygotowana w formacie łatwym do czytania i rozumienia (tzw. ETR) dostępna jest pod adresem ETR - tekst łatwy do czytania.